Японски учени заснеха растения, които общуват помежду си на видео
Снимка: yahoo.com
Yahoo News | 2024-01-16 | 00:47:03

Японски учени заснеха растения, които общуват помежду си на видео

[Източник]

Група японски учени успешно заснеха растения, които общуват и предупреждават другите за потенциални опасности в реално време, правейки пробив в наблюдение, документирано за първи път в началото на 1980 г.

Какво наблюдаваха: Публикувано в списанието Nature Communications през октомври 2023 г., изследователският екип, ръководен от молекулярния биолог Масацугу Тойота от японския университет Сайтама, успешно улови неповредени растения, изпращащи защитни реакции към близките растения след усещане на летливи органични съединения (ЛОС), които се произвеждат от други растения в отговор на механични повреди или атаки от насекоми.

Как е проведено проучването: Екипът, включващ Юри Аратани, докторска степен студент в университета и Такуя Уемура, постдокторантски изследовател, прикрепиха въздушна помпа към контейнер, пълен с листа и гъсеници, и към друга камера, съдържаща Arabidopsis thaliana, обикновен плевел от семейството на синапа. Arabidopsis е генетично модифициран, за да направи клетките им флуоресциращи в зелено след откриване на калциеви йони, които служат като пратеници на стреса. След това екипът използва флуоресцентен микроскоп, за да наблюдава сигналите, които неповредените растения отделят след получаване на ЛОС от увредените листа.

Тенденции в NextShark: Азиатска двойка, родила бели близнаци, се примирява с грешна клиника за плодовитост

Защо това има значение: Комуникацията на растенията е наблюдавана за първи път в проучване през 1983 г., което оттогава разпалва дискусии в научната общност.

„Ние най-накрая разкриха сложната история за това кога, къде и как растенията реагират на „предупредителни съобщения“ във въздуха от техните заплашени съседи“, казаха от Toyota за скорошното си проучване. „Тази ефирна комуникационна мрежа, скрита от нашия поглед, играе ключова роля в предпазването на съседните растения от непосредствени заплахи своевременно.“

Тенденции в NextShark: Знаменитости говори в защита на Джо Кой на фона на критиките за хостинг на Златен глобус

Изтеглете приложението NextShark:

Искате да сте в крак с азиатските Американски новини? Изтеглете приложението NextShark днес!

Вижте коментарите